Laden Evenementen

Intro

Meer dan 70 deelnemers mochten we tijdens deze eerste digitale activiteit, online verwelkomen!
Onze geanimeerde en enthousiaste moderator Thomas De Rijdt, liet de sessies van de verschillende sprekers vlot in elkaar lopen met een interactieve Q&A.

Programma

Apotheeklogistiek in tijden van crisis: covid -19

Zorgondersteuning vzw en Vereniging voor Ziekenhuisapothekers zijn DIGITAAL gegaan!

3 voordrachten, gevolgd door een panel voor Q&A (met moderator Thomas De Rijdt, UZ Leuven)
  • Aanpak van FAGG – van producent tot ziekenhuis – door Mevr. Laure Geslin (FAGG)
  • Aanpak in een universitair ziekenhuis – tot de patiënt – door Mevr. Lies De Waele (UZ Leuven)
  • Aanpak in een regionaal ziekenhuis – tot de patiënt – door Dhr. Marnik Stragier (Ziekenhuis Oost-Limburg)

Een boeiende interactieve webcast om 19 u die u niet mocht missen!

Sprekers

Mevr. Lies De Waele

Lies De Waele is ziekenhuisapotheker sinds 2012 en startte haar carrière in het Jessa ziekenhuis. In 2018 maakte ze de overstap naar UZ Leuven waar ze de functie van afdelingshoofd distributie opneemt. Lies is in het bijzonder geïnteresseerd in logistieke apotheekprocessen, GDP, automatisatie van geneesmiddelendistributie, voorraadbeheer en patiëntveiligheid.

Dhr. Marnik Stragier

Marnik Stragier is sinds 2011 hoofdapotheker van het ziekenhuis Oost-Limburg te Genk. Hiervoor was hij adjunct-apotheker in het Virga Jesse ziekenhuis te Hasselt en hoofdapotheker in het regionaal ziekenhuis Sint-Trudo te Sint-Truiden.
De apotheek van het ziekenhuis Oost-Limburg is tevens een erkend stagecentrum voor ziekenhuisapothekers in opleiding.
Marnik heeft bijzondere interesses voor centrale sterilisatie, medische materialen en apotheeklogistiek.

Mevr. Laure Geslin

Laure Geslin is afgestudeerd als apotheker en staat momenteel aan het hoofd van de afdeling Goed Gebruik van het Federaal Agentschap voor Geneesmiddelen en Gezondheidsproducten (FAGG). In deze functie is zij verantwoordelijk voor de verschillende activiteiten van het FAGG met betrekking tot het goed gebruik van geneesmiddelen en medische hulpmiddelen:  onafhankelijke geneesmiddeleninformatie voor patiënten en zorgverleners, Risk Minimisation Activities (RMA), publiciteit, antimicrobiële resistentie (AMR), de geneesmiddelen databank, SAMv2 en ook de preventie en het beheer van de geneesmiddelentekorten. Ze is voorzitter van de Werkgroep ‘onbeschikbaarheden’ en is lid van de EMA/HMA Task Force on Availability of Authorised Medicines.

Belangrijk

Accreditatie voor ziekenhuisapothekers is aangevraagd binnen Module 1 ‘Beleid en Management’.

Als lid kan u meer zien dan enkel deze terugblik (foto’s, presentaties, artikels, ...).


Nog geen lid?

Word nu lid!

Lidmaatschap controleren

Gegevens

Datum:
17 september 2020
Evenement Tags:

« Alle Evenementen

Locatie

Dit event is een digitale activiteit. Na een succesvolle inschrijving en betaling zult u enkele dagen voor aanvang een meeting link doorgestuurd krijgen met alle informatie die u nodig heeft om in te loggen.

Deel deze activiteit

Heeft u nog vragen?

Telefoonnummer
0468/01 80 00

E-mailadres
info@zorgondersteuning.be

Ledenvoordeel

  • Gratis deelname aan de ledenactiviteiten
  • Het lidmaatschap is uitwisselbaar onder collega's. Zo kan u, afhankelijk van de thematiek, de juiste personen afvaardigen
  • Een sterk netwerk van collega zorgprofessionals
  • Korting per persoon op ons jaarlijks congres
  • Korting op onze opleidingsprogramma's
Word vandaag nog lid van Zorgondersteuning vzw. Meer info