- Dit evenement is voorbij.
Lean en financieeladministratieve processen
26 november 2020
Intro
Meer dan 80 deelnemers mochten we digitaal verwelkomen op het webinar ‘Lean & Financieel-administratieve processen!
De deelnemers hebben toegang tot de volledige presentaties en bovendien krijgen de deelnemende leden van Zorgondersteuning vzw op vraag, ook de opname van het webinar gratis toegestuurd.
Programma
DIGITALE MIDDAGACTIVITEIT!
Programma:
12:00: Intro door Zorgondersteuning vzw
12:10: “Lean geïntegreerd in het financieel- administratief departement ZOL” door Mevr. Katrien Bortels, financieel-administratief manager binnen het ZOL (Ziekenhuis Oost-Limburg).
Zij brengt een bloemlezing van een aantal projecten die aantonen hoe lean kan aangewend worden in de dagelijkse praktijk van het departement administratie & financiën.
12:45: “ERP als driver voor een lean purchase to pay proces” door Dhr. Tino Gabriel, directeur financiën en administratie en Dhr. Lieven Deproost, manager logistiek, AZ Groeninge Kortrijk.
Zij brengen het verhaal van AZ Groeninge, over hoe ze van een archaïsch aankoopproces een roadmap hebben uitgewerkt naar een geïntegreerd aankoop- en logistiek proces (met onder meer de ERP integratie SSP en de koppeling met Cardex kasten).
13:20: “RPA (Robotic Process Automation) in AZ Maria Middelares” door Dhr. Frederik Coussée, directeur van het financieel, administratief en HR-departement AZ Maria Middelares Gent.
AZ Maria Middelares wil een innovatief ziekenhuis zijn, en dit doorheen alle departementen. Frederik Coussée vertelt ons hoe zij deze innovatieve drive hebben aangewend om de mogelijkheden van RPA uit te proberen en in te voeren in de dagelijkse werking.
14:00: Digitaal debat
14:30: Einde
Mevr. Katrien Bortels
Katrien start haar carrière in 2004 als redacteur bij Eyeworks Entertainment België. Hier werkt ze gedurende 5 jaar inhoudelijk mee aan diverse televisieprogramma’s.
Eind 2009 maakt Katrien de overstap naar de ziekenhuiswereld en wordt ze diensthoofd patiëntenadministratie in het ziekenhuis Oost- Limburg. Hier is ze verantwoordelijk voor het onthaal, de dienst inschrijvingen en de algemene telefonie. Ze volgt verschillende leanopleidingen gedurende haar periode als diensthoofd.
Sinds 2018 werkt Katrien als financieel- administratief manager in het ZOL., waar zij verantwoordelijk is voor de diensten planning en afspraken, patiëntenadministratie, facturatie, debiteuren, boekhouding en MZG. Samen met haar team van leidinggevenden probeert Katrien leanmanagement verder te integreren in het financieel- administratief departement van het ziekenhuis.
Dhr. Tino Gabriel:
Tino startte zijn carrière als externe auditor bij Price Waterhouse Coopers (kantoor Brussel).
Na een periode van vier jaar staptte hij in de pretpark sector als directeur financiën en hr bij Bellewaerde Park. Naar aanleiding van de overname door een private equity speler lag de focus op het versterken van de structuur, het investeringsbeleid en de rapportering.
In 2007 kwam hij terecht bij de Domo Textielgroep onder meer als financial controller van de kamerbreed tapijt afdeling en als plant manager van de kunstgras divisie in St Niklaas. Tevens was hij actief betrokken bij de verdere doorstart van Frigilunch (voedingsbedrijf) waar de Domo Investment groep een participatie had genomen.
Sinds 2013 werkt Tino in AZ Groeninge te Kortrijk. Hier is hij verantwoordelijk voor het financieel, administratief beleid alsmede de aansturing van de inkoopafdeling en het team van de hoteldiensten (logistiek, schoonmaak, voeding, onthaal).
Als lid van het directie comité is hij breed betrokken bij de verder uitbouw van de ziekenhuisactiviteiten.
Dhr. Frederik Coussée:
Frederiks carrière is gestart in 2002 in het Verbond der Verzorgingsinstellingen (nu beter bekend als Zorgnet Icuro) waar hij van junior advisor doorgroeide tot ervaren advisor met een focus op ziekenhuisfinanciering. Na een tussenstop als administratief manager bij het psychiatrisch ziekenhuis van Pittem, zette hij zijn carrière in 2009 verder bij Zorgnet-Icuro met de focus op beleidsvoorbereidend werk, advies en ziekenhuisfinanciering.
Sinds 2012 werkt hij in AZ Maria Middelares in Gent. Hier is hij verantwoordelijk voor het financieel, administratief en HR-departement, lid van het directiecomité, en secretaris van de raad van bestuur van het ziekenhuis. Daarnaast is Frederik één van de twee liaison officers van het E17‑ziekenhuisnetwerk.
Tot slot engageert hij zich als bestuurder van het algemeen ziekenhuis O.L.V. van Lourdes Waregem, van AZ West Veurne, van het Wit-Gele Kruis Oost-Vlaanderen en van het kinderdagverblijf Witje Wiebel.
Dhr. Lieven Deproost:
Na vele jaren werkervaring in het AZ Sint-Lucas Brugge als Adjunct diensthoofd dienst Tarificatie en verantw. aankoop en logistiek start hij zijn carrière in het AZ Groeninge Kortrijk in 2007. Binnen zijn functie als manager logistiek zorgde hij o.a. voor de uitbouw van het professionaliseringstraject en de verschillende fases van het nieuwbouw – ziekenhuis.
Belangrijk
Deze activiteit is erkend door de KMO portefeuille. Dit wil zeggen dat u 30 of 40% van uw kost terugbetaald krijgt als u voldoet aan de voorwaarden van een KMO.
Meer informatie rond voorwaarden op: https://www.vlaio.be/nl/subsidies-financiering/kmo-portefeuille/voorwaarden-voor-subsidie-de-kmo-portefeuille
Opmerking:
Bij annulatie 24u voor de aanvang van de activiteit vragen we een administratieve tegemoetkoming van 25 euro.
Als lid kan u meer zien dan enkel deze terugblik (foto’s, presentaties, artikels, ...).
Nog geen lid?
Word nu lid!
Lidmaatschap controleren
Hieronder een verkorte inzage in de presentaties van de sprekers: