Activiteit ‘ICT’ – Continuïteit van Zorg, een zorg voor ICT

07
dec
Ringlaan 15 9900 Eeklo, België
Aanvang om 18:30 - einde voorzien rond 22:00

Programma

Continuïteit van Zorg, een zorg voor ICT

Op deze avond kan je te weten komen wat de uitdagingen zijn waar een ziekenhuis mee te maken krijgt als men de continuïteit wil bewaren en hoe managed services, cybercriminaliteit en informatieveiligheid hier in passen.
AZ Alma maakte begin 2017 de overstap van 2 campussen naar één nieuwbouwziekenhuis. Ze bieden ons dan ook een unieke kijk op hun visie over deze problematiek, hoe ze hierop hebben ingespeeld bij de verhuis en welke keuzes ze hebben gemaakt.

Sprekers en thema’s:

  • Dhr. Fritz Defloor, directeur zorgondersteunende diensten bij het AZ Alma in Eeklo zal het hebben over “Visie en implementatie in nieuwbouwziekenhuis”.
  • Dhr. Marc Mobaillieu, directeur ICT bij het AZ Maria Middelares in Gent zal spreken over “Elektronisch patiëntendossier: continuïteits- en noodprocedure”.
    Sinds een zestal jaar evolueert AZ Maria Middelares naar een centraal elektronisch medisch dossier. De papieren archieven zijn 3 jaar op non-actief geplaatst. Downtime van ICT systemen betekent dan ook een risico dat informatie die cruciaal is voor de continuïteit van de zorg tijdelijk niet beschikbaar is.
    Naast de traditionele methodes en systemen die zorgen voor zeer hoge beschikbaarheid van applicatie, databases, storage en netwerk werd voor het Elektronisch Patiëntendossier van AZ Maria Middelares een specifieke noodprocedure ontwikkeld en geïmplementeerd. Bij ongeplande downtime blijft de belangrijkste informatie uit het EPD ter beschikking via de gekende end-user interface, zelfs bij een volledig falen van het computernetwerk. Ook in een dergelijke noodsituatie worden de zorgverstrekkers door ICT ondersteund om de best mogelijke zorg te kunnen blijven toedienen en de patiëntveiligheid te blijven garanderen.
  • Dhr. Peter Beerten, Business Developer Managed Services bij SecureLink suit af met “Informatieveiligheid als continu verbeterproces”.

Doelgroep:

Leidinggevenden en stafmedewerkers uit het ICT-departement van een zorginstelling.
Geïnteresseerden uit andere departementen zijn uiteraard ook welkom

Agenda:

  • 18u30-19u00 :  Onthaal + broodjes
  • 19u00-19u10 :  Verwelkoming en inleiding Zorgondersteuning vzw door Gudrun D’herckers, coördinator
  • 19u10-19u45 :  “Visie en implementatie is nieuwbouwziekenhuis AZ Alma”  door Dhr. Fritz Defloor, directeur zorgondersteunende diensten, AZ Alma, Eeklo.
  • 19u45-20u20 :  “Elektronisch Patiëntendossier: continuïteits- en noodprocedure” door Dhr. Marc Monballieu, directeur ICT, AZ Maria Middelares, Gent.
  • 20u20-20u55 :  “Informatieveiligheid als continu verbeterproces” door Dhr. Peter Beerten, Business Developer Managed Services, SecureLink.
  • 20u55-22u00 :  Afsluitende netwerkdrink

 

Annuleren kan kostenloos tot 1 week voor de activiteit.
Bij annulatie een week voor de activiteit wordt een administratieve kost aangerekend van €75 excl. BTW.
Bij annulatie minder dan 48h voor of niet aanwezig zijn op de activiteit is het volledige inschrijvingsbedrag verschuldigd.

Inschrijven

Ledenprijs : gratis
Niet-Ledenprijs : € 95
Voor bedrijven die lid zijn : gratis
Voor bedrijven die geen lid zijn : € 350

Scroll to Top